Ajuntament de Sant Andreu de la Barca
21/10/2017 05:13:30
Inici | Contacte | Mapa Web
Castellano | A A A
Sant Andreu de la Barca
Actualitat

24/07/2017

L'alcalde Llorca celebra el front comú entre la Generalitat i els ajuntaments per demanar l'execució de l'enllaç de l'AP7 i l'A2

L'alcalde Llorca celebra el front comú entre la Generalitat i els ajuntaments per demanar l'execució de l'enllaç de l'AP7 i l'A2

Enric Llorca recorda que durant anys el municipi del Baix Llobregat ha liderat en solitari la reclamació

L'alcalde de Sant Andreu de la Barca, Enric Llorca, s'ha felicitat que finalment s'hagi constituït un front comú entre la Generalitat i els municipis afectats per l'aturada de les obres de l'enllaç de l'AP7 i l'A2.

Llorca ha assegurat que aquesta connexió es bàsica pel desenvolupament econòmic de Catalunya "però fonamental i de vital transcendència" pels municipis directament afectats (el Papiol, Castellbisbal, Pallejà i Sant Andreu de la Barca).

Enric Llorca ha participat aquest matí a la reunió que ha mantingut el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i alguns dels alcaldes dels municipis del Baix Llobregat i dels vallesos afectats per l'aturada de l'obra.

Els participants a la reunió han signat un manifest on demanen que es reprengui l'obra i han acordat demanar una reunió amb representants del Ministeri de Foment per traslladar directament aquest reclamació del territori.

L'alcalde de Sant Andreu de la Barca es va reunir ja al mes de maig amb el director general de Carreteres del Ministeri de Foment, Jorge Urrecho, per parlar d'aquest tema i aquest va plantejar un nou calendari, que preveia un tràmit administratiu que hauria de permetre que els treballs es poguessin reprendre a finals de l'estiu.

Llorca també ha assegurat que seria "del tot interessant" per "comprendre la mesura del problema" que els responsables del ministeri es traslladessin "in situ" i poguessin veure l'estat de l'obra.

Les obres per a la construcció d'aquest enllaç, que comunicarà el Vallès amb el Baix Llobregat, van començar al desembre de 2006 i el projecte inicial preveia la construcció d'una carretera de 2,4 quilòmetres, que evitaria donar una volta per carreteres comarcals.

La primera aturada dels treballs va ser al 2010 per les retallades pressupostàries derivades de la crisi econòmica i des de llavors ha avançat amb dificultats.

L'objectiu de l'obra és connectar les dues vies amb un viaducte de 850 metres a una zona per la que passen cada dia més de 200.000 vehicles.

La connexió, per la que està previst que cada dia passin 40.000 vehicles, evitaria fer una volta de 12 quilòmetres per carreteres comarcals.

La major part de l'obra està acabada des de fa 6 anys i durant els darrers dos anys s'han fet dues modificacions de l'obra, que ara s'ha aturat per fer-ne una tercera.

El Consell d'Estat ha d'aprovar ara aquestes modificacions, que han suposat la variació del pressupost, que ha passat de 50 a 76 milions d'euros.