
L'Ajuntament destina una partida de 50.000 euros d'ajuts en cas d'emergència econòmica i social
L’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca ha aprovat els pressupostos municipals per l’any 2012.
Uns pressupostos socials, moderats i austers que mantenen el nivell d’ajuts socials que ve atorgant el consistori en els últims dos anys i, fins i tot, els incrementa en diverses partides.
El pressupost de l’Ajuntament per l’any vinent ascendeix a 18.650.000 euros, el que suposa un lleu descens respecte l’any passat, en concret baixa un 3,54%.
Les principals característiques dels pressupostos aprovats ahir són les següents:
-MÉS AJUTS SOCIALS aportant més diners a:
-Atenció domiciliària, que augmenta un 5%
-Dependència, amb un increment del 38%
-Beques escolars, que puja un 38%
-NOVA PARTIDA D’AJUT EN CAS D’EMERGÈNCIA ECONÒMICA I SOCIAL, amb una bossa econòmica de 50.000 euros destinats a ajudar a les famílies més necessitades.
-INCREMENT DE LES PARTIDES PER A LA PROMOCIÓ DEL COMERÇ LOCAL
-MANTENIMENT DE LES SUBVENCIONS I AJUTS A ENTITATS SOCIALS, CULTURALS,
JUVENILS I ESPORTIVES
-CONGELACIÓ DELS SOUS DELS CÀRRECS ELECTES, que recordem es van baixar un 8% l’any 2010 i es van congelar també l’any 2011.
-DESCENS EN DESPESES DE PROTOCOL (33%), DIFUSIÓ I PUBLICITAT (20%).
-MANTENIMENT DELS SERVEIS QUE S’OFEREIXEN A LA CIUTAT, tot i els descens dels ingressos provinents de les administracions estatal i autonòmica en àmbits com les escoles bressol o l’escola de música.
En definitiva, tot i les dificultats econòmiques l’Ajuntament garanteix el mateix nivell de qualitat de vida dels seus ciutadans i ciutadanes, mantenint els serveis i ampliant les ajudes socials.
David Castellar, Regidor d’Hisenda, va qualificar els pressupostos de “rigurosos, moderats i clarament dissenyats per ajudar a les famílies davant les dificultats econòmiques de la crisi actual des d’una perspectiva progressista”.
Per la seva banda, Enric Llorca, alcalde de Sant Andreu de la Barca, va declarar que l’Ajuntament, gràcies al bon treball econòmic dels últims anys, pot garantir serveis i ajuts i que “continuarà treballant per estar al costat de la
gent en els moments difícils” i va demanar “corresponsabilitat als ciutadans per superar les dificultats”.
Llorca va agrair el vot favorable de PP i CiU “com un gest de generositat política que deixa de banda diferències ideològiques i pensa únicament en els interessos de la ciutat”.
La resta de formacions polítiques: Plataforma x Catalunya, Democracia 3.0, ERC i ICV-EUiA van votar en contra.
Inversions
Pel que fa a les inversions, es destinaran 1.155.000 euros.
Les principals inversions de la ciutat per l’any que ve seran:
-CONSTRUCCIÓ DELS NOUS VESTUARIS DEL POLIESPORTIU JOSEP PLA
-INVERSIÓ EN MESURES D’ESTALVI ENERGÈTIC
-ASFALTAT I MILLORA DE CARRERS I ESPAIS DE LA CIUTAT
-REFORMA D’EDIFICIS MUNICIPALS
-VIA PÚBLICA
-INFORMÀTICA