OPINIONS i PROPOSTES

Tant fet i tant per recórrer plegats

dimecres 25 de juny del 2025, Sant Andreu de la Barca

Ja hem transitat l’equador del nostre mandat. Sembla que fos ahir quan van guanyar gràcies a l’aposta que les veïnes i veïns de Sant Andreu van fer per canviar el rumb d’una ciutat que feia anys que estava estancada i sense idees noves.

 

En aquesta primera part del mandat ens hem esforçat a posar ordre i endreçar l’Ajuntament per dins, les finances municipals i la ciutat, però alhora també hem realitzat grans esforços i per a millorar aspectes clau de la ciutat com la seguretat, el civisme, el manteniment de l’espai públic i la neteja dels nostres carrers i polígons.

 

El Pla Sant Andreu Millora van néixer com a instrument per donar resposta urgent a aquesta necessitat de posar ordre a l’espai públic i els fruits ja es poden veure al carrer segons les vostres opinions que manifesteu per diferents canals de participació. EN aquest sentit, augmentar els canals i les oportunitats de participació també ha esdevingut un dels eixos més destacables d’aquesta primera part de mandat i continuarà sent una constant com a valor inherent a la nostra manera d’entendre la governança.

 

No obstant, aquest era un primer pas, i ara és el moment d’avançar cap a la construcció de la ciutat del segle XXI, una ciutat a l’alçada del que Sant Andreu es mereix, més verda, amable, segura, inclusiva, de qualitat i amb millors serveis. Una ciutat de la qual ens sentim orgullosos de viure-hi, de mostrar-la als que s’apropen i també de parlar-ne d’ella arreu.

 

Aquesta segona part del mandat, s’enfocarà en la millora constant de Pla Sant Andreu Millora, realitzant inversions a les places, parcs i carrers per transformar la imatge de la ciutat. Sota el lema “Els diners als carrers” veurem com de mica en mica diferents espais de la ciutat es renovaran i seran més verds, més segurs i més bonics.

 

Es tracta d’una estratègia central i prioritària del Govern, que agrupa múltiples línies d’acció, com ara la millora de carrers, la plantació d’arbrat, la renovació dels parcs de joc infantils, la millora dels parcs, entre moltes altres, per afavorir la qualitat de vida dels veïns i veïnes independentment del barri o punt de la ciutat in visquin.

 

Després de molts anys de paràlisi, Sant Andreu de la Barca portarà a terme, de manera real, una nova transformació de la ciutat equiparable a la que es va produir fa ja vint anys. Hem començat a posar les bases del canvi que necessitem, però el més potent i il·lusionant està per arribar.