OPINIONS i PROPOSTES

Aprofitar recursos, guanyar oportunitats

dimecres 01 de octubre del 2025, Sant Andreu de la Barca

Els governs municipals han de buscar recursos i alternatives per poder dur a terme projectes que millorin la qualitat de vida de la ciutadania. Aconseguir que administracions supramunicipals inverteixin en Sant Andreu de la Barca és bàsic per tirar endavant propostes que millorin el dia a dia de les persones.

 

La Generalitat ha recuperat l’anomenada Llei de Barris, una iniciativa que van encetar els governs de Pasqual Maragall i de José Montilla que suposa una important injecció econòmica per incrementar la qualitat de vida de la ciutadania.

 

Amb aquest programa, la Generalitat té previst mobilitzar 1.000 milions d’euros fins l’any 2029, que s’invertiran en uns 120 programes de transformació física, transició ecològica o acció sociocomunitària.

 

Aquesta és una excel·lent oportunitat per posar en marxa projectes i accions a barris de la ciutat que redueixin les desigualtats, millorin les condicions de vida i garanteixin l’accés equitatiu a serveis bàsics i habitatge digne. No parlem només de grans projectes sinó d’accions que incideixen en el dia a dia de les persones, des de la instal·lació d’ascensors fins a canviar una banyera per un plat de dutxa.

 

Hem d’aprofitar que, després d’anys d’inacció, ara el Govern de la Generalitat aposta pels municipis amb iniciatives com aquesta, que contribueix a la millora de la vida de les persones. Aquest programa busca reduir les desigualats territorials i socials, millorar les condicions de vida i garantir l’accés equitatiu a serveis bàsics i habitatge digne, empoderar les comunitats amb la participació activa i construir prosperitat compartida.

 

La iniciativa té tres eixos subvencionables: de transformació física, com ara projectes urbanístics, d’habitatge o d’eficiència energètica; d’actuacions d’emergència climàtica, infraestructura verda urbana, serveis ambientals i economia circular; o d’acció sociocomunitària en relació amb la reducció de les desigualtats socials, l’equitat de gènere, salut i educació i economia i ocupació.

 

No aprofitar aquest recurs seria una greu irresponsabilitat.

 

 

Juan Pablo Beas

Portaveu del PSC a l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca