La carretera de Corbera que connecta els municipis de Sant Andreu de la Barca i de Corbera de Llobregat amb el pas del temps ha passat a ser una carretera local que utilitzen milers de vehicles del municipi de Corbera de Llobregat per anar i tornar diàriament a la feina, escoles, instituts i universitats.
L'entrada en funcionament del pont de l'A2 que connecta amb l'AP7 ha suposat un increment de la circulació de vehicles per la carretera de Corbera en reduir el temps de transport amb el Vallès i les Comarques Gironines.
Aquest increment del pas de vehicles ha suposat alhora un increment de la perillositat i de l'índex d'accidentalitat de la carretera. Aquesta situació necessita d'una inversió en la millora de la carretera i d'un manteniment anual que sobrepassa les capacitats econòmiques i tècniques dels Ajuntaments de Sant Andreu de la Barca i de Corbera de Llobregat.
En aquest sentit, l'alcalde Marc Giribet ha afirmat que "és una situació que s'arrossega des de fa temps" i que l'equip de govern està treballant en trobar solucions "viables i realistes econòmicament". És per aquest motiu que Sant Andreu de la Barca sol·licitarà, amb l'acord de l'Ajuntament de Corbera de Llobregat, fer la cessió de la carretera de Corbera a la Diputació de Barcelona i que aquesta passi a formar part de la Xarxa de carreteres de la Diputació de Barcelona. La Xarxa de carreteres locals de la Diputació de Barcelona està formada per 282 carreteres i per 1.562 km.
La Diputació de Barcelona disposa del Servei en Infraestructures viàries i mobilitat que es dedica a la planificació, gestió i millora de la xarxa local de carreteres, amb la finalitat de fer les inversions necessàries i el manteniment anual per tal de garantir la seguretat viària de vehicles, ciclistes i vianants.