L’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca ha fet entrega de les claus dels pisos de lloguer assequible situats al passeig del Parlament i les famílies han pogut entrar a les seves futures llars. “En unes dues setmanes farem el trasllat”, han assegurat diferents parelles i altres inquilins dels nous pisos.
En un acte que ha comptat amb la presència de la vicealcaldessa, Maria Antònia Borbón, i de l’alcalde, Marc Giribet i Gavara, així com de la totalitat dels nous residents dels pisos, Giribet ha agraït la feina feta per la regidoria d’Habitatge “perquè en menys d’un any, aquests pisos s’han pogut arreglar, sortejar i adjudicar, quan portaven dos anys tancats. Una ciutat del segle 21 no pot tenir habitatge tancat quan hi ha demanda per part de la ciutadania”. De fet, va avançar que “es continua treballant per sortejar més de trenta de pisos en els propers mesos i estem negociant amb la Sareb perquè puguem arribar fins els 100 pisos, una mostra clara de la importància que té l’habitatge pel govern de la ciutat”.
Els pisos tenen, en la seva majoria, entre 50 i 60 metres quadrats amb dues habitacions, cuina, bany, menjador i balcó. El sorteig d’aquests pisos de lloguer assequible es va fer el passat 21 de febrer i es va retransmetre en directe al perfil de Facebook de l’Ajuntament.
Quin és el procés per poder optar a un pis de lloguer assequible a Sant Andreu de la Barca?
- El primer pas que s’ha de fer és tenir una sol·licitud aprovada en el Registre de Sol·licitants de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.
- Un cop omplerta la sol·licitud s’ha d’imprimir amb la declaració responsable. Els dos documents han d’estar signats per tots els majors de 18 anys de la unitat de la convivència.
- La sol·licitud i la declaració s’han d’entrar a l’Oficina Local de l’Habitatge de l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca acompanyats de la següent documentació:
- DNI de tots els membres de la unitat de convivència.
- Llibre de família o document acreditatiu de la convivència o parella estable, si s’escau.
- Certificat d’empadronament amb la indicació de la data d’alta (es pot consultar i imprimir des de la carpeta ciutadana al web de l’Ajuntament).
- Documentació acreditativa dels ingressos de tots les persones de la unitat de convivència de l’any en curs:
- Declaració de la renda.
- Certificats d’ingressos...
- Informe de la vida laboral de tots els membres de la unitat de convivència en edat laboral.
- Certificat negatiu de béns i cadastral de totes les persones majors de 18 anys de la unitat de convivència (aquest certificat es pot sol·licitar amb cita prèvia a l’Ajuntament).
- Altres documents específics, si s’escau:
- Certificat de discapacitat.
- Sentència ferma de divorci o conveni regulador.
- Família nombrosa/monoparental...
- En el cas de donar l’autorització de consulta de dades a l’imprès de sol·licitud no caldria presentar el certificat d’empadronament, la documentació acreditativa dels ingressos de tota la unitat de convivència, informe de la vida laboral i el certificat negatiu de béns o cadastral.
- Un cop entrada la documentació l’Agència Catalana de l’Habitatge ha de confirmar la sol·licitud.
- Després de la confirmació ja es forma part del Registre de Sol·licitants i s’opta als diferents sortejos en funció dels requisits que es demanin per aquell sorteig.