La Festa Major 2025 de Sant Andreu de la Barca ha arrencat aquest divendres amb un pregó molt especial i simbòlic: els gegants Andreu i Quimeta, juntament amb la Colla de Diables, han estat els encarregats de donar el tret de sortida de la festa amb motiu del seu 30è aniversari.
Per primera vegada, els gegants han parlat ells mateixos davant del públic congregat a la plaça Anselm Clavé, emocionant petits i grans. Una manera original i emotiva de recordar les tres dècades de vida d’aquests dos símbols de la cultura popular local.
La Colla de Diables, que també celebra enguany 30 anys de trajectòria, ha completat aquest pregó a ritme de versot reivindicant la història de l'entitat i el seu esperit festiu i gamberro. El foc, els tambors i l’energia característica de la colla han marcat l’inici de quatre dies carregats d’activitats.
Durant l’acte, el regidor de Cultura, Andreu Mitjans, ha volgut agrair la feina de totes les entitats implicades i ha destacat el valor de la Festa Major: “és un moment únic on la ciutat s’omple de cultura i alegria. És un símbol de germanor i retrobament.”
Per la seva banda, l’alcalde Marc Giribet ha reivindicat l’orgull de ciutat i l’estima per la cultura popular: “La cultura popular ens explica i ens fa poble. Si coneixem i participem de les nostres tradicions, ens sentirem més orgullosos de Sant Andreu de la Barca i respectarem més les seves places i carrers”.
Amb el pregó ja celebrat, Sant Andreu de la Barca enceta una Festa Major plena d’activitats per a totes les edats: concerts amb grups com Mama Dousha i Sra. Tomasa, la 30a edició de la Gimcana Nocturna, activitats esportives, la Festa Major Petita al Parc Central o la Ruta de la Tapa com a gran atractiu gastronòmic local.
Consulta a aquí el programa complet de Festa Major.