A Sant Andreu de la Barca hi ha 386 usuaris del servei de Teleassistència, que a partir d’aquest mes de maig amplia les seves prestacions amb millores vinculades a la digitalització i resposta a les necessitats de les persones beneficiàries.
Des d’inici de mes, el Servei Local de Teleassistència el du a terme l’empresa Televida, un nou contracte comporta l’impuls dels procés de digitalització del servei que aprofita el desenvolupament de les xarxes per millorar-ne l’ús.
El 77,7% de les persones usuàries del servei són dones, i el 43,8% té més de 85 anys.
Un 52,6% entre 65 i 84 anys i el 3,6% no arriba als 65 anys.
Durant el primer trimestre de l’any, el servei ha atès 106 emergències i, en la major part dels casos, s’ha activat el 061.
La digitalització permet obrir el servei a funcions com el monitoratge o la predicció de comportament entre les persones usuàries més vulnerables així com disposar de noves possibilitats de comunicació per a la persona usuària i el seu entorn que facilitaran la seva atenció i una anticipació a les seves necessitats.
S’amplia la tecnologia amb dispositius funcionals per detectar una caiguda, per exemple, amb un aparell integrat al penjoll del botó vermell per detectar caigudes de forma automàtica sense necessitat de prémer el botó.
També es posaran detectors de presència com ara els de mobilitat o passivitat o els d’obertura de portes a les neveres o microones que s’activen en cas d’inactivitat en un període de temps.
Un projecte basat en la intel·ligència artificial que suposarà tenir 3000 domicilis intel·ligents en 3 anys i instal·lar aproximadament uns 18.000 dispositius a la província de Barcelona.
Una altra novetat és que les trucades de les persones usuàries al servei passaran a ser gratuïtes i s’articularan a través d’una línia 900 de xarxa intel·ligent.