Els problemes amb empreses de telefonia o telecomunicacions continuen sent la principal causa de reclamació d’una persona davant l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC). Tenint en compte les característiques atípiques d’aquest any passat, també s’ha incrementat notablement, per exemple, les reclamacions a agències de viatges.
Durant l’any passat, l’OMIC va atendre 358 reclamacions, que van permetre la devolució de 3.653,01 euros.
El 20% de les consultes estaven relacionades amb les empreses de telecomunicacions per problemes, per exemple, per canviar de companyia, fer una portabilitat o donar de baixa un servei.
Tenint en compte les característiques especials d’aquest any passat, quan es va iniciar la pandèmia de la covid-19 i es va decretar un confinament, també s’ha incrementat el nombre de persones que han presentat una consulta o reclamació relacionada amb un viatge prèviament contractat.
Un altre dels sectors que més consultes i reclamacions ha generat ha estat el sector dels comerços on l’ increment de les consultes i reclamacions es degut als canvis i devolucions de productes així com la garantia dels mateixos.
S’ha detectat un incrementat del nombre de consultes respecte compres per Internet, és a dir, compres fora d’establiment comercial, on la gran majoria eren estafes i per tant el consumidor ha hagut d’anar a interposar la corresponent denuncia via judicial.
OMIC de Sant Andreu de la Barca
Horari
Dijous de 10h a 13h de manera presencial i de 16 hores a 20 hores de manera telemàtica
En tots dels casos cal reservar cita prèviament al telèfon 93 635 64 07 o a l’adreça omic@sabarca.cat.