NOTÍCIES

FGC comparteix amb l’Ajuntament l’estudi d’impacte acústic

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya posarà en marxa diferents mesures per reduir el soroll a banda i banda dels trams de via soterrada
dilluns 29 de juliol del 2024, Sant Andreu de la Barca
FGC comparteix amb l’Ajuntament l’estudi d’impacte acústic

El president de FGC, Antoni Segarra, s’ha reunit amb l’alcalde de Sant Andreu de la Barca, Marc Giribet, per compartir amb l’Ajuntament l’Estudi d’impacte acústic de la línia Llobregat - Anoia de Ferrocarrils al seu pas pel municipi de Sant Andreu de la Barca. L’estudi tenia per objectiu determinar en quins punts del municipi es superaven els límits de qualitat acústica i definir quines són les millors mesures correctores per reduir-ne l’impacte i assegurar així el compliment de la normativa.

 

L’estudi ha mesurat l’impacte acústic a les façanes dels habitatges situats al carrer de la Verge del Carme i del carrer de la Sardana. Aquestes mesures s’han dut a terme tant amb el pas de trens de passatgers com el pas de trens de mercaderies, que circulen tant en període diürn com nocturn.

 

Gràcies a aquesta anàlisi s’ha determinat que es superen els límits de contaminació acústica en 16 dels 27 edificis i també s’ha observat que les boques del túnel actuen com a focus sonor addicional a la infraestructura.

 

Amb els resultats de l’estudi FGC encarregarà la redacció de diversos projectes executius per realitzar els conseqüents treballs. Les propostes que ha presentat FGC a l’alcalde de la ciutat contemplen el tractament de les entrades del túnel amb material absorbent, l’apantallament de diversos trams de la línia, barreres acústiques a les vies i ampliar la cobertura del tram del carrer Anoia.

 

Paral·lelament, l’Alcalde ha explicat a FGC l’estat en què es troba el projecte de cobriment de les vies en el tram de 90 metres situat a la plaça 11 de setembre que està redactant l’Ajuntament amb el cofinançament de FGC.

 

L’alcalde ha celebrat la trobada i ha traslladat a l’equip de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que l’objectiu final que persegueix l’equip de govern del consistori és “el soterrament complet de les vies” però que qualsevol mesura que ajudi a “endreçar la ciutat” i “millorar el benestar dels veïns i veïnes” sempre serà “positiva i ben rebuda”.

 

Finalment Marc Giribet també ha recordat l’èxit assolit fa uns mesos amb l’ampliació del servei de trens fins a les 2 de la nit els divendres i dies festius.