L’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca ha crear un servei d’assessorament digital personalitzar per contribuir a reduir la bretxa digital i ajudar als ciutadans a fer els seus tràmits per internet.
Un equip de dues persones assessorarà i guiarà a les persones poc habituades a utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i l’administració electrònica per realitzar tràmits i gestions administratives.
El nou servei municipal s’ha creat per garantir l’accés de la ciutadania a les eines digitals i reduir la bretxa digital que la pandèmia de la covid-19 ha evidenciat, sobretot entre els col·lectius més vulnerables i amb menys formació tecnològica.
Per reduir la bretxa digital, aquest nou equip ajuda les persones usuàries que per diferents motius no utilitzen les TIC a fer gestions administratives, com donar-se d’alta als diferents serveis municipals o sol·licitar algun ajut.
També els ensenyen, per exemple, a fer servir eines bàsiques com el correu electrònic i la signatura electrònica, a fer videoconferències o a generar documents en format PDF.
Una altra de les opcions és cercar feina per internet.
L’Ajuntament ha contractat aquestes dues persones en el marc d’un nou pla d’ocupació, adreçat a persones vulnerables i que, com a conseqüència de la crisi derivada de la Covdi-19, s’han quedat sense feina i no rebien cap tipus de prestació.
En el marc d’aquesta iniciativa també s’ha contractat dues persones més que passaran a integrar l’equip d’agents cívics.
Els contractes són per un període de 9 mesos.