L’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca s’afegeix un cop més enguany a la commemoració del Dia dels Drets del Consumidor, que té lloc el 15 de març.
La commemoració d’aquesta data es centra enguany en les mesures que cal prendre per evitar possibles fraus en les compres per Internet, que s’han incrementat notablement els darrers temps, especialment arran la pandèmia.
Per contribuir a difondre els drets que tenen els consumidors, l’Ajuntament ha preparat una campanya informativa que es difondrà a les xarxes socials municipals on es recorden els principals consells per evitar fraus, per comprar amb seguretat o on cal que ens adrecem com a consumidors si tenim cap problema.
La responsable de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) donarà de manera senzilla i pràctica consells per garantir la seguretat en les compres.
L’OMIC de Sant Andreu de la Barca va atendre 358 reclamacions l’any passat.
Els problemes amb empreses de telefonia o telecomunicacions continuen sent la principal causa de reclamació d’una persona davant l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC). Tenint en compte les característiques atípiques d’aquest any passat, també s’ha incrementat notablement, per exemple, les reclamacions a agències de viatges.