Els problemes relacionats amb el sector de les telecomunicacions continuen sent el principal motiu de reclamacions i consultes dels usuaris davant l’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor (OMIC).
Durant 2021, l’OMIC va registrar un total de 424 consultes, enfront de les 358 ateses l’any 2020. El servei va obrir 222 expedients per reclamacions, dels quals s’han resolt 193, permetent així la devolució de 15.224 euros.
La regidora de Consum, Saray Cantero, ha explicat que l’import de devolució ha augmentat notablement respecte anys anteriors “per l’alt nombre de cancel·lacions de viatges programats a causa de les restriccions derivades de la pandèmia”.
La major part de les reclamacions de 2021 han estat per incompliment del contracte per part de les empreses de telecomunicacions, per exemple, en matèria de permanència a l’hora de canviar d’operador, cobraments indeguts o pagaments a tercers.
Enguany el segon sector que suma més consultes i reclamacions és el de serveis bàsics, englobant l’aigua, el gas i la llum. Hi destaquen les consultes sobre el subministrament elèctric.
“Amb la nova tarifació de la llum, que va entrar en vigor l’1 de juny de 2021, molts consumidors han tingut preguntes i problemes amb la factura i el comptador” ha indicat l’advocada de l’OMIC i coordinadora de la Unió de Consumidors de Catalunya, Marta Galán.
El comerç, tant en establiments com en línia, també ha estat motiu de consultes. En aquesta ocasió, la majoria són amb relació a canvis i devolucions de productes o a causa d’estafes a les compres on line.
Actualment, l’horari d’atenció de l’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor de Sant Andreu de la Barca és de dilluns a divendres de les 11 a les 13 hores, de forma presencial, i de les 16 a les 18 hores de manera telemàtica. En qualsevol cas, cal reservar cita prèvia trucant al telèfon 900 151 976 o enviant un correu electrònic a l’adreça omic@sabarca.cat.