NOTÍCIES

Nou servei d’acompanyament personalitzat per reduir la bretxa digital

Dues persones ajuden a fer tràmits administratius a persones que no estan habituades a les noves tecnologies
dimarts 16 de febrer del 2021, Sant Andreu de la Barca
Nou servei d’acompanyament personalitzat per reduir la bretxa digital

L’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca ha posat en marxa un nou servei per acompanyar i assessorar les persones poc habituades a utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i l’administració electrònica per fer tràmits i gestions administratives.

 

El nou servei s’ha creat per garantir l’accés de la ciutadania a les eines digitals i reduir la bretxa digital que la pandèmia de la covid-19 ha evidenciat, sobretot entre els col·lectius més vulnerables.

 

Durant la situació d’emergència sanitària per la covid-19, la bretxa digital ha afectat sobretot els col·lectius amb menys formació en tecnologies o els que no disposen de dispositius electrònics o connexió a Internet.

 

Per reduir la bretxa digital, aquest equip de dos treballadors assessoren i acompanyen les persones que per diferents motius no utilitzen les TIC a fer gestions administratives, com donar-se d’alta als diferents serveis municipals o sol·licitar algun ajut.

 

També els ensenyen, per exemple, a fer servir eines bàsiques com el correu electrònic i la signatura electrònica, a fer videoconferències o a generar documents en format PDF.

 

Les persones interessades en accedir al servei el poden sol·licitar per telèfon (trucant al número gratuït de l’Ajuntament 900 15 19 76) o des de la pàgina web municipal (www.sabarca.cat).

 

El nou servei no substitueix l’atenció personalitzada presencial a l’Ajuntament encara que aquesta es fa exclusivament amb cita prèvia i es tracta de reduir com a mesura de contenció a la propagació de la covdi-19.