NOTÍCIES

Noves eines per millorar la relació entre la ciutadania i l’administració aprofitant les noves tecnologies

Una renovada carpeta ciutadana permet fer tràmits i comprovar nous expedientes les 24 hores sense desplaçaments
dilluns 12 de juliol del 2021, Sant Andreu de la Barca
Noves eines per millorar la relació entre la ciutadania i l’administració aprofitant les noves tecnologies

L’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca estrena una versió actualitzada de la carpeta ciutadana per consultar i fer tràmits online.

 

Es tracta d’un nou entorn de comunicació entre l’Ajuntament i la ciutadania on cada usuari pot definir la carpeta amb els temes que siguin del seu interès, veure les seves dades d’empadronament i tributs i fer gestions sense haver de desplaçar-se a les dependències municipals.

 

Fins ara, per poder accedir a la carpeta era necessari disposar d’un certificat digital que requeria especificacions tècniques per poder instal·lar-lo des de l’ordinador i obligava a anar presencialment a les dependències municipals.

 

La novetat es troba en el fet que ara també és possible accedir-hi amb un identificador personal (codi d’usuari i clau d’accés) que proporciona l’Ajuntament o amb l’IdCat Mòbil. Gràcies a aquest nou mecanisme, l’accés a la carpeta ciutadana es torna molt més senzill. 

 

Els ciutadans poden accedir al seu espai personal des de la pàgina web de l’Ajuntament (www.sabarca.cat).

 

Un cop identificats correctament, podran consultar l’estat dels tràmits que han iniciat o, per exemple, aconseguir de manera immediata un volant d’empadronament, el tràmit més demanat per la ciutadania, ja que 6 de cada 10 persones que van a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) el sol·liciten.

 

Un dels objectius de la posada en marxa de la renovada carpeta ciutadana és facilitar la comunicació entre l’Ajuntament i els ciutadans, facilitant també així la realització dels tràmits administratius, que passen a ser més àgils i efectius per als veïns i veïnes de Sant Andreu.

 

Tot i que actualment el 73% dels tràmits es fan de forma telemàtica, encara és possible realitzar-los de forma presencial

 

Tot això, des de l’inici de la pandèmia, amb motiu de la informatització de gran part dels tràmits, l’Ajuntament ha posat a disposició ciutadana un Punt d’Orientació Digital a Escoles Velles per ajudar a les persones amb dificultats per accedir als tràmits online.

 

El regidor de Noves Tecnologies, Sistemes de la Informació i Protecció Civil, Xavier Pla, ha volgut destacar que actualment s’està treballant en una prova pilot per permetre la consulta de tràmits amb altres administracions dins del Consorci de l’Administració Oberta de Catalunya (OAC), i no només amb l’Ajuntament.

 

L’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca ha anat incorporant durant els darrers anys diferents serveis per avançar en l’administració electrònica i que permet, per exemple, aconseguir una còpia del padró, domiciliar tributs i fer una instància sense haver de desplaçar-se.